M’agrada...
Que hi haja conclusions clares i elaborades
|
Així doncs, jo cec que la
solució seria un estadi intermedi, en què guanyara pes fer preguntes orals,
fer treballs i coses pràctiques en les què hagueres de demostrar uns
coneixements; tot això sense suprimir
els exàmens, que són necessaris, però no poden tenir tan de pes.
|
Que empreu signes de puntuació diversos
|
ja començacen a llevar-te
punts per faltes (i quan et donaven...), també els comentaris de text, la
teoria infinita de certes assignatures, que t’has de “pegar l’ampollada padre” per traure bona nota...
|
Que us feu preguntes retòriques
|
Però és l’examen el millor
mètode per a valorar les aptituds de l’alumne?
...són el sistema definitiu
per a l’aprenentatge? Què passaria si no s’avaluaren els coneixements dels
alumnes cada cert període de temps?
|
Que us qüestioneu principis generals
|
...és realment coneixement els
que ens ensenyen a classe?
|
Que relacioneu els temes amb aspectes de l’actualitat
|
(per exemple relacionar els
exàmens amb la reforma educativa que impulsa el ministre Wert)
Ja que,som sabien que els
agradaven tant els exàmens, realitzen una reforma educativa (amb)la “revalida”,
que triplicarà la seua qualitat
|
Home..!
...el punt! Recordeu-vos-en!
Proveu de reescriure aquesta
oració, tot dividint-la en oracions més curtes i, si cal, afegiu-hi la
informació que hi manca.
|
Per culpa de la cris mundial
s’està deixant de costat fer iniciatives o projectes per tal de millorar
l’estat mediambiental del nostre planeta, perquè és un fet que està
empitjorant i la veritat pareix que no ho saben o no volen donar-se compte,
perquè a les grans empreses no els interessa aquests temes perquè perdrien
diners damunt, justament sempre que han hagut convenis per tractar de millorar
el medi ambient els grans països que tenien més producció com Estats Units o
China es negaven a tomar mesures, encara més, eren ells els que més
contaminaven.
|
Eviteu les
obvietats
|
(els exàmens) consisteixen en
proves, generalment escrites, en les quals s’han de superar uns qüestions
concretes.
|
No us centreu en
qüestions –molt- secundàries
|
Hi ha un debat al voltant (de
si) els exàmens (han de) ser parcials o no.
|
Penseu bé la conclusions o tesi que voleu defensar
|
(Poseu molta atenció en la conclusió a què s’arriba en aquest assaig).
En conclusió, sense exàmens
potser visquérem en un món totalment diferent, perquè tots tindríem el mateix
nivell i seríem tots iguals, però gràcies a ells, cadascú és com és, o no.
|
On és
el nyap? (...o els nyaps!)
|
On hi ha escrit...
|
S’hauria d’escriure....
|
Tipus d’error (o d’errors)
|
1
|
No ens ensenyen, ens “fabriquen”
per a fer un examen. Memoritzem conceptes i temaris en una tarda per vomitar-los al dia següent.
|
|
Canvi de registre
|
2
|
Defenen la necesitat de fer
examens per evaluar els coneixments dels alumnes. Tots em passat per l’experiència...
|
|
Accentuació
Lèxic
Verbs
|
3
|
Ara ja sabeu de que va tot
açó! Be, tots em viscut trobar-nos en el replanell al tant estimat veí de d’alt.
|
|
Lèxic, accentuació, verbs,
preposicions
|
4
|
Antigament, els examens es van
crear amb el objectiu de evaluar als militars per fixar el seu rang de
superioritat o inferioritat.
|
|
Accentuació, apostrofació,
vocabulari
|
5
|
En primer lloc, cal dir que
els exàmens són unes proves que es porten fent desde temps passats, en segon
lloc, la seua finalitat és... determinaran el nostre futur, en conclusió els
resultats que aconsegueixen...
|
|
Signes de puntuació
|
6
|
... els exàmens reben més
importància de la que deurien tindre, ja que és massa arriesgat jugar-se tot
el esforç... els professors deurien valorar
|
|
Perífrasis d’obligació
Barbarismes
apostrofacions
|
I per acabar,
podeu buscar els paràgrafs amagats en aquest text. (mentre ho feu, fixeu-vos en
els connectors)
ELS EXÀMENS
Aquest escrit tracta del que pense dels exàmens. En
primer lloc, els exàmens estan pensats per a mesurar fins a quin punt s'ha
estudiat i es domina una matèria. A més, per a superar-los amb èxit cal dominar
bé tot el contingut,estar en bones condiciones físiques i mentals i adoptar
unes actituds apropiades. Així mateix, els exàmens són una eina pedagògica, ja
que aquet mètode s'utiliza per a avaluar i consisteix en un examen dels
coneixements que el profesor va impartir en les clases i l'alumne va aprendre.
Per altra banda, pense que sense exàmens no estudiaríem, ja que no tindríem
obligació a fer-ho, de manera que si no estudiem no aprenem que es el principal
objectiu.Ara bé, la primera preparació per a un examen comença al principi del
curs. A més, cal destacar que l'èxit final es fonamenta en el treball regular
de tot l'any. També vull ressaltar que tot examen, quasi sempre,ens porta a un
cert grau de nerviosisme o d'ansietat. Per tant, si aquesta ansietat és
lleugera post ser un estímul positiu per a l'esforç, però si és excessiva pot
ser molt perjudicial i conduir que la nostra ment es quede en blanc davant d'un
examen. En conclusió,pense que els exàmens són molt eficaços ja que sense ells
no tindríem obligació, i es que, primer es l'obligació i després la diversió.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada